kamu adalah takdir duniaku

Monday 26 March 2012

Sehingga kini...



Sehingga kini..
Kelu lidahku untuk terucap sesuatu... sesuatu yang mengingatkanku kembali
Sesuatu yang membuatkanku membisu seribu bicara…apabila memikirkannya…
Berhadapan dengannya…melihatnya…dan…. 
Hanya Allah yang Mengetahui segala-galanya…

Susah…
Susah untuk aku menjadi sempurna baginya…aku mengakuinya…
Tapi…
Mengapa seseorang itu istimewa baginya…berkaitan dalam hidupnya
Ya…aku perempuan yang dipandang hina oleh mereka…
Ya…aku perempuan yang menjengkelkan oleh mereka…
Ya…aku memang ….perempuan yang tidak sempurna baginya…

Tapi…
Aku punya perasaan dan cinta…yang memerlukan kasih sayang,,,
belaian seorang lelaki…dan aku tidak pernah merasainya….tidak pernah…
Aku hanya memujuk diri ini untuk bersabar dan terus bersabar…
Juga mendoakan yang terbaik bagi aku dan cinta aku…

Sesaat Cuma…
Aku bercakap dengannya… sudah gembira aku terasa…
Betapa aku boleh merasakan perasaan ini…yang tidak pernah aku rasa sebelum ini
Dan aku menganggap ini adalah hadiah darinya..untuk perempuan seperti aku..
Yang hanya layak untuk lelaki seperi aku juga…
“sesungguhnya lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik dan begitu juga sebaliknya”…

Sedetik lebih aku memikirkan tentang takdir hidup ku…
Dan pada saat ini… aku masih berfikir tentang dia…
yang membuatkan aku bingung tentang cinta dan perasaan… 
Adakah perasaan itu kembali ? 

Jika ia benar benar kembali.. Aku memohon untuk melupakan dia…
Ya Allah aku benar benar ingin melupakannya…aamin.
Tetapi…
Jika dia benar untukku ..tetapkanlah hatiku dengan hatinya…

Aku masih tercari cari jalan Nur bagi aku.. jalan Nur yang akan membuatkan aku bahagia…
di dunia dan kekal di akhirat… dan aku ingin berubah..berubah kepada yang bukan sesaat cuma, 
tetapi.. kekal selamanya…

Dan aku ingin pergi jauh .. jauh dari segala-gala yang membuatkan aku merasai semua ini..
 keraguan ini..kebencian ini.. dari bayanganku..
Sehinggalah aku melupakanmu …menghapuskanmu… dari benak hati .

Oh tuhan…
Pautkanlah cinta ku ini untuk hamba yang mencintaiku…
Hamba yang mencintai Mu ya Allah..
Yang mencinta kekasih Mu Muhamad…
Mencintai ku hanya kerana Mu…
Cinta di hati kami…dengan izinMu..
Dan biar cinta itu tumbuh subur di benak hati kami…
Dan cinta kami hanyalah untuk Mu ya Allah..


CINTA adalah satu ibadah yang melengkapi iman seseorang itu. Cinta hanyalah hiasan yang tidak kenal pencintanya. Cinta juga akan berubah menjadi satu tanggungjawab apabila terbinanya sebuah perkhawinan. Islam tidak pernah melarang cinta ini, cuma yang Islam tekankan ialah teknik bercinta itu sendiri. Tapi bagiku cinta yang paling indah dan bermakna ialah cinta kepada Allah. Sesungguhnya cinta Allah itu kekal abadi dan tetap utuh selama-lamanya.

No comments:

Post a Comment